След изпълнени с предизвикателства първи шест месеца от годината, очевидно надеждите на световния гигант в производството на спортни стоки Nike все пак се оправдаха. Летните олимпийски игри в Париж с оказаха необходимата глътка свеж въздух за американската компания.

В края на юни лидерът сред производителите на спортни стоки отчете доста неубедителни финансови резултати, които изненадаха дори първоначалните скептици сред пазарните анализатори. Най-значимото спортно събитие в световен мащаб е довело до ръст в търсенето на онлайн стоки на марката, показват търсенията на Similarweb, предава Ройтерс.

Нещо повече, резултатите са далеч по-добри от тези на конкурентите на пазара.

Представените данни показват, че през първата седмица на Игрите в Париж, Nike и Puma са регистрирали ръст на посещенията на официалните си уебсайтове, генерирайки директни продажби. За разлика от тях марки като Adidas, Hoka и On отчитат спад.

Снимка 677986

Източник: GettyImages

Пикът е отчетен на датата 31 юли, когато легендарната американска гимнастичка Симон Байлс спечели седмия си златен олимпийски медал в рамките на отборното състезание при жените. От рекордната цифра - 2 милиона посещения, 86 900 са генерирали продажба, сочат цифрите. За сравнение, Adidas са отчели почти 4 пъти по-малко посещения - 532 500, от които едва 3600 са били на реални купувачи.

Така, ако спонсорираните от Nike играчи и отбори продължат да печелят, вероятно тази конверсия ще се запази до края на Олимпийските игри, смята старши анализаторът Даниел Рийд.

Снимка 677987

Източник: GettyImages

Преди началото на събитието Nike декларира, че средствата, които планира да инвестира в спортното събитие представляват рекорд, но това е част от стратегията им да се върнат на пътя на растящите печалби.

През юни финансовият директор на компанията Матю Фред коментира, че брандът ще реинвестира почти 1 млрд. долара в дейности, насочени към потребителите през фискалната 2025 година. Част от тях са пускането на продукти и задълбочаването на маркетинговото портфолио чрез кампании именно по време на Игрите във френската столица.

Дали обаче този моментен успех ще обърне негативната пазарна тенденция, е рано да се каже. Въпреки своите минути слава, Nike все така изостава пред своите конкуренти, които изглежда, нямат проблем със своята адаптация и вземането на по-бързи и адекватни пазарни решения.

Облаци на върха - Nike отчита най-бавния ръст на приходите за последните 2 години

Облаци на върха - Nike отчита най-бавния ръст на приходите за последните 2 години

Ще бъде ли унищожен гигантът в спортните стоки от новите и по-адаптивни конкуренти?