Една от водещите компании сред производителите на спортни стоки Nike е на път да отчете най-незначителния ръст на приходите си в последните две години. Неубедителното представяне идва на фона на динамични тенденции и неуморна конкуренция в лицето на "младите" Deckers и On.

Сериозен брой брокерски компании вече намалиха прогнозните си цени за акциите на Nike. Много от тях споделят очакванията си производителят на спортни облекла да продължи да отстъпва на по-нови, но очевидно по-лесно адаптиращи се към потребителските нужди брандове.

Светът на социалните медии, в който всяка секунда е ценна, се оказа сериозно предизвикателство за "динозаврите" в сектора. Съвременният пазар и очакванията на потребителите сякаш се движат на различна скорост от готовността на компании като Nike да предлагат иновации, смятат експерти.

Diversity мениджърът, която открадна милиони от Facebook и Nike

Diversity мениджърът, която открадна милиони от Facebook и Nike

Барбара Фърлоу-Смайлс влиза в затвора

"On и Hoka например все още привличат интереса на потребителите и продължават да отнемат пазарен дял от Nike", коментира анализаторът от GlobalData Нийл Сондърс. Според него именно в тази посока Nike все още отстъпва на своите конкуренти и дори я определя като "скучна" за потребителите.

Какво се случва и необходима ли е нова стратегия?

Доскорошната стратегия на Nike да се съсредоточи върху директните продажби и да остави на заден план търговията на едро претърпя пълен неуспех. Според YipitData през май компанията отчита спад от 7% на дела си в продажбите на дребно, сравнено с януари. Затова, с цел да минимизират щетите от тази тенденция, през март от компанията взеха мерки, обявявайки 100-процентово увеличение на партньорствата си в тази посока.

Непрекъснатият натиск от конкурентните марки, особено в сегмента на обувките за бягане, принуди Nike да задейства план за намаляване на разходите. Неговият размер е 2 млрд. долара, а срокът за прилагането му - следващите 3 години. Част от кризисните мерки в известна степен изглежда дори краен, тъй като включва изтеглянето на емблематични продуктови линии като Air Force 1.

Снимка 671872

Източник: iStock

Големите очаквания - Летните олимпийски игри в Париж

Все пак, светлината в тунела пред Nike са предстоящите Летни олимпийски игри в Париж. Те имат потенциала да се превърнат в катализатор на известен успех и възвръщане на пазарни позиции. Именно затова компанията насочва усилия в промотирането на продукти с потенциал като Alphafly 3 и Pegasus.

Преди седмица беше анонсиран и революционно нов продукт, резултат от колаборацията на Nike и Hyperice, отново свързан изцяло с предстоящото най-значимо спортно състезание в света. Иновацията се нарича Nike x Hyperice и ще бъде на разположение на спортистите под формата на обувки и жилетка, с които те да разгреят или възстановят тялото си по-бързо и лесно.