Секторът на луксозните стоки има нов лидер. Hermès изпревари LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) и се превърна в най-ценната луксозна марка в света по пазарна капитализация. Към 15 април стойността на Hermès достигна €246,4 милиарда ($280 милиарда), надминавайки €244,1 милиарда ($278 милиарда) на LVMH.

Трудни времена за империята на Арно

Този крайъгълен камък следва период на предизвикателства за LVMH, която отчете 3% спад в продажбите през първото тримесечие, изпреварвайки очакванията на анализаторите за ръст от 2%. Спадът се дължи на намалените потребителски разходи на ключови пазари, включително САЩ и Китай, и на продължаващата макроикономическа несигурност.

Интересен аспект от актуалните предизвикателства за бизнеса представи Ройтерс през миналата седмица. Откритата през 2019 година фабрика на LVMH в Алварадо, Тексас се сблъсква с редица проблеми.

Снимка 712672

Източник: iStock

Въпреки че получава значителни данъчни стимули и се стреми да създаде 1000 работни места, съоръжението се бори с голямо текучество на служители, проблеми с контрола на качеството и производствена неефективност.

Нещо повече - в рамките на империята на Бернар Арно, въпросното съоръжение се счита за едно от най-зле представящите се.

На този фон, Hermès демонстрира устойчивост, като стойността на акциите й се увеличи с 0,2% в същия ден, отразявайки доверието на инвеститорите в действащия бизнес модел.

Стратегията на марката за ексклузивност и контролиран недостиг, особено с нейните емблематични чанти Birkin, се оказва печеливша и продължава да привлича лоялни, при това заможни клиенти.

Какво предстои за пазара на луксозни стоки

Това развитие очертава една по-широка тенденция в луксозната индустрия, където брандове със силно наследство, ценова мощ и предизвикано от недостига търсене превъзхождат конгломератите с разнообразни портфейли. Анализатори отбелязват, че последователният растеж и първокласното позициониране на Hermès й позволяват да се справя с колебанията на пазара по-ефективно от конкурентите си.

LVMH детронира Novo Nordisk като най-ценната компания в Европа

LVMH детронира компания, която струваше повече от цялата датска икономика и вече е най-ценната в Европа

LVMH детронира компания, която струваше повече от цялата датска икономика и вече е най-ценната в Европа

Тъй като Hermès продължава да разширява своите продуктови предложения и да поддържа престижа на своята марка, компанията е в добра позиция да запази лидерската си позиция на пазара на луксозни стоки, поставяйки нови стандарти за успех в индустрията.

Основаната през 1837 година в Париж Hermès International S.A. е известен френски производител на луксозни стоки, специализиран в кожени изделия, копринени продукти, лайфстайл аксесоари, домашно обзавеждане, парфюмерия, бижута, часовници и конфекция.