Пазарът на смартфони в България вече има нов лидер.
Според последното проучване на IDC, Lenovo е завоювал лидерската позиция в бизнеса със смартфони в страната с 26,4% пазарен дял на база внесени устройства в страната през първото календарно тримесечие на 2016 година, което обхваща месеците от януари до март.
Данните се основават на задълбочени проучвания в сферата на мобилните устройства, а информацията преминава през представителен аналитичен процес за достоверност.
Lenovo е на българския пазар от септември 2014 година, когато представи и първите си смартфони у нас. Още в края на годината тогава от компанията се похвалиха с двуцифрен пазарен дял.
Стратегията на производителя отначало предвиждаше позициониране в ниския и средния ценови клас, където се оказва и най-голямото търсене.
Днес Lenovo вече гледа и към премиум класа с новите Moto устройства, които бяха представени в Археологическия музей през април. Припомняме ви, че Lenovo придоби Motorola от Google през 2014-та година за сумата от $2,91 милиарда.
“Изключително съм щастлив, че България е една от първите държави в света, в които Lenovo завоюва лидерска позиция и във смартфон сегмента. По този начин България и българският екип получават подкрепа и доверие да представят и занапред първи в Европа новите модели на компанията.”, коментира резултатите Владислав Иванов, лидер на смартфон бизнеса на Lenovo за Югоизточна Европа.