Европейският дискаунт търговец на дребно Pepco Group съобщи, че ще напусне австрийския пазар. Причината са слабите очаквания за възвръщаемост в страната.
Веригата, която през септември откри своя 150-ти магазин в България (в Хасково) отчете по-слабо потребителско търсене за ключовите си категории дрехи и общи стоки.
"Днес групата заключи, че ще прекрати дейността си в Австрия, тъй като не предвижда австрийският пазар да достигне подходящото ниво на очакваната възвръщаемост", се казва в регулаторна документация.
Австрийско присъствие
Листнатият във Варшава собственик на марките Pepco, Poundland и Dealz, който имаше 4832 магазина в края на декември, навлезе на австрийския пазар през септември 2021 г. и управлява 73 магазина в страната.
През октомври Pepco заяви, че ще забави програмата си за отваряне на магазини, за да се съсредоточи върху възстановяването на рентабилността, но все пак планира да отвори поне 400 нови магазина през 2023/24 г.
Очаква се излизането от Австрия да подобри паричния поток на групата и основната рентабилност за 2024 г., и да позволи на Групата да се съсредоточи върху други пазари, където може да генерира по-висока възвръщаемост.
Решението не се очаква да повлияе върху съществуващата стратегия за растеж в Западна Европа или върху операциите на компанията другаде.
Припомняме, че на 12 септември главният изпълнителен директор на Pepco Group Тревър Мастърс информира Борда на директорите на Групата за решението си да се оттегли от поста незабавно. Това се случи 50 дни след като стана ясно, че компанията е информирана за финансовите затруднения на "Steinhoff International Holdings", която притежава 72% от акциите на европейската верига за дрехи и стоки за дома Pepco.
От съобщение на компанията става още ясно, че е създаден нов Изпълнителен комитет на Групата, който ще предприеме преглед на стратегията в цялата Група, за да постави по-голям фокус върху справянето с разходите и инициативите, които е вероятно да генерират подходяща възвращаемост в близко бъдеще, да ускорят трансформацията в единен бизнес и да се фокусират отново върху основните пазари на Pepco.