Ръководството на германския производител на спортни стоки Adidas AG определено е щастливо тези дни благодарение на американския певец Фарел Уилямс, предаде Bloombеrg.

Въпреки че компанията хвърляше евра по рапъра Кание Уест и му позволяваше да вилнее в дизайнерския отдел, трезвомислещите в концерна в германския град Херцогенаурах изкараха 45-годишна обувка за баскетбол, наречена “Superstar”, и я оставиха в ръцете на Фарел. Adidas обяви 2015 за „годината на Superstar” и през март пусна 50 цветови версии, които популярният изпълнител хвалеше в живописни реклами.

Дизайнерите на спортния производител обаче не се спряха на 50. Обувки “Superstar” се предлагаха и в металик злато, червен велур и жълто с велкро ленти. Дори имаше модели, които светят в тъмното. А хората, които и при толкова голям избор не си харесваха обувки “Superstar”, можеха да си изготвят такива по собствен вкус. Това бе добър пример за най-добра икономика в света на модата: вземи класиката и я промени леко.

Защо Adidas очаква по-добри продажби и печалба през 2016 г.?

Защо Adidas очаква по-добри продажби и печалба през 2016 г.?

И как германската компания ще продължи да се състезава с Nike

Резултатът? Adidas обяви, че е продала 15 милиона чифта “Superstar” през изминалата година – доста повече от които и да е други предлагани от нея модели. С други думи - спортните обувки от 70-те години на миналия век са се превърнали в бизнес за милиарди долари. При цена около 100 долара за чифт този модел обувки е съставлявал почти 1 долар на всеки 10 долара, спечелени от производителя през миналата година.

Същевременно американският продуцент и рапър Кание Уест може да бъде наречен кралят на специалните модели маратонки. Без съмнение той помага на Adidas в състезанието с лидера на пазара Nice Inc. По-голямата част от печалбата при обувките в ограничени серии обаче отива при хора, които препродават маратонките на вторични пазари.

Кание Уест – новото злато… или защо да инвестирате в маратонките му

Кание Уест – новото злато… или защо да инвестирате в маратонките му

YEEZY Boost Adidas, брандирани с името на рапъра, са сред най-желаните в целия свят

Всичките седем модела от линията “Yeezy” към момента са се разпродавали „веднага”. Подкрепата на Уест обаче не излиза евтино. При пресмятане на печалбата и загубата излиза, че “Yeezy” е по-скоро упражнение по маркетинг, отколкото моментална машина за пари. Adidas твърди, че е най-популярната марка маратонки в мобилното приложение за снимки Instagram, отчасти благодарение на Кание Уест.

Приходите от серията “Originals”, които включват по-стари модели като “Superstar” и “Stan Smith”, са скочили с 46% през последното тримесечие. Никоя друга част от бизнеса на Adidas не е отчела близък до този растеж. Стоките за футбол, силно обвързани с аржентинския феномен Лионел Меси, са постигнали ръст от 26% за годината, докато приходите от обувките за бягане са нараснали с 6 на сто.