Ръководството на германския производител на спортни стоки Adidas AG определено е щастливо тези дни благодарение на американския певец Фарел Уилямс, предаде Bloombеrg.
Въпреки че компанията хвърляше евра по рапъра Кание Уест и му позволяваше да вилнее в дизайнерския отдел, трезвомислещите в концерна в германския град Херцогенаурах изкараха 45-годишна обувка за баскетбол, наречена “Superstar”, и я оставиха в ръцете на Фарел. Adidas обяви 2015 за „годината на Superstar” и през март пусна 50 цветови версии, които популярният изпълнител хвалеше в живописни реклами.
Дизайнерите на спортния производител обаче не се спряха на 50. Обувки “Superstar” се предлагаха и в металик злато, червен велур и жълто с велкро ленти. Дори имаше модели, които светят в тъмното. А хората, които и при толкова голям избор не си харесваха обувки “Superstar”, можеха да си изготвят такива по собствен вкус. Това бе добър пример за най-добра икономика в света на модата: вземи класиката и я промени леко.
Резултатът? Adidas обяви, че е продала 15 милиона чифта “Superstar” през изминалата година – доста повече от които и да е други предлагани от нея модели. С други думи - спортните обувки от 70-те години на миналия век са се превърнали в бизнес за милиарди долари. При цена около 100 долара за чифт този модел обувки е съставлявал почти 1 долар на всеки 10 долара, спечелени от производителя през миналата година.
Същевременно американският продуцент и рапър Кание Уест може да бъде наречен кралят на специалните модели маратонки. Без съмнение той помага на Adidas в състезанието с лидера на пазара Nice Inc. По-голямата част от печалбата при обувките в ограничени серии обаче отива при хора, които препродават маратонките на вторични пазари.
Всичките седем модела от линията “Yeezy” към момента са се разпродавали „веднага”. Подкрепата на Уест обаче не излиза евтино. При пресмятане на печалбата и загубата излиза, че “Yeezy” е по-скоро упражнение по маркетинг, отколкото моментална машина за пари. Adidas твърди, че е най-популярната марка маратонки в мобилното приложение за снимки Instagram, отчасти благодарение на Кание Уест.
Приходите от серията “Originals”, които включват по-стари модели като “Superstar” и “Stan Smith”, са скочили с 46% през последното тримесечие. Никоя друга част от бизнеса на Adidas не е отчела близък до този растеж. Стоките за футбол, силно обвързани с аржентинския феномен Лионел Меси, са постигнали ръст от 26% за годината, докато приходите от обувките за бягане са нараснали с 6 на сто.