Германският производител на спортни стоки Adidas очаква продажбите и оперативната печалба да се повишат по-бързо през тази година, отколкото прогнозира по-рано, след като победи заложените цели за 2015 г., предаде Reuters.
Компанията предвижда продажбите и оперативната печалба да нараснат с поне 10% през 2016 г. През ноември тя прогнозираше те да се увеличат с едноцифрен процент.
Акциите на Adidas, които съумяха да избегнат 17-процентния спад на германския индекс DAX от началото на годината досега, се покачиха с 4,2 на ст след изявлението.
Индустрията на спортни стоки и облекла се радва на силно търсене, тъй като потребителите по света започват да водят по-здравословен начин на живот и да носят спортен стил ежедневно, а не само във фитнеса.
Въпреки това Adidas губи пазарен дял в полза на най-големия си конкурент – американският гигант Nike. Това принуждава германската компания да увеличава разходите си за маркетинг.
Производителят се съгласи на рекордна сделка, с която да измести Nike ктао доставчик на футболните екипи на „Манчестър Юнайтед“, и направи голям тласък в американските видове спорт, подписвайки договори с играчи от Националната футболна лига на САЩ и известни личности като рапъра Кание Уест.