Солиден ръст на продажбите на марките бира Пиринско и Шуменско отбелязаха от Карлсберг. Днес компанията публикува своите финансови резултати.
От данните става ясно, че за първото тримесечие на годината пазарният дял на Пиринско се е повишил с 2.8%, а общият обем продадена бира - с 15.3%. Шуменско расте с 29.1% в обем и записва нови 2.2% пазарен дял. За първо тримесечие пазарният дял на компанията в България е нараснал в обем с 5 процентни пункта - достигайки до 27,7% дял от пазара на бира. Резултатите правят компанията единствена на пазара у нас, която записва ръст - при свиващ се общ пазар с 3,3% в обем и 3,9% в стойност по данни на Nielsen A/S.
В западноевропейския регион, в който компанията брои и България, Карлсберг отбелязва общ обем на продажбите от 13.3 млн. хектолира, което представлява ръст от 2%. С два пункта се увеличава и печалбата - до 7.8 млрд. датски крони (2.05 млрд. лв.)
А в глобален мащаб Карлсберг Груп отчита ръст при международните марки в премиум сегмента: Tuborg (+1%); Carlsberg (+8%) и Grimbergen (+25%) и ръст в нетните приходи от 4%.