През последната година веригата дрогерии dm е отворила 7 нови магазина в България, като през следващата може да разшири броя на филиалите си с още толкова. За същия период компанията отчита оборот от над 157 милиона лева от бизнеса си у нас. Това потвърди Андрей Петров, който е председател на борда на управителите в дружеството в страната.

"През изтеклата финансова година, изтекла през септември 2020 година, имаме оборот от над 157 милиона лева и ръст от 4%, което е много добро постижение на фона на ситуацията, която започна през март", посочи той.

По думите на Петров инвестициите на dm България за този период възлизат на 5,5 милиона лева, като голяма част от тези средства са били насочени към развитие на филиалната мрежа на компанията в страната. От отворените нови обекти два се намират във Варна, 2 в София и един в Шумен. Също така компанията за първи път е навлязла в други два града в страната - Гоце Делчев и Казанлък. Така броят на магазините ѝ у нас вече е 87 в 27 населени места.

"Имаме планове за допълнителна експанзия, като вземаме под внимание ситуацията, която може да донесе до промени в тях. Идеята ни е да продължим да развиваме филиалната си мрежа не само в големите градове, но и в по-малките населени места. В следващата финансова година може да отворим поне толкова магазини, колкото през предходната, ако не и повече", коментира Андрей Петров.

Ръст на служителите въпреки кризата

С отварянето на новите обекти dm е отворила и 40 нови работни места в страната, като служителите ѝ вече са 790. По думите на Евелина Великова, която също е част от борда на управителите, веригата не е прибягвала до съкращаване на хора.

"Затворихме 3 магазина заради неработещите търговски центрове, но служителите от там бяха пренасочени към други обекти в същите градове", обяснява тя.

Нова ценова политика и онлайн продажби

От това лято дрогериите dm въведоха нова ценова политика в България по модела на други пазари, на които оперират в Европа. Тя заменя метода за понижаване на цените на продуктите само по време на акции.

"В края на август променихме ценовата си стратегия и се отказахме от метода цените да са по-ниски само при акция за кратко време и после да се връщат към нормално ниво. Преустановихме този метод и въведохме политиката на дълготрайните цени", обясни Цонка Иванова, която също е сред управителите на веригата у нас.

По нейните думи според новата стратегия цените за целия асортимент се задържат на едно и също ниво минимум 4 месеца, а разликите в стойността на продуктите е посочена на етикетите в магазините.

Подобно на много от компаниите в ритейл сектора dm стартира онлайн продажби през 2020 година. Според Иванова асортиментът на предлаганите стоки в този сегмент достига 1300 броя, като те ще бъдат увеличени до 2000. Най-често пазаруваните онлайн продукти са бебешки, хигиенни и почистващи продукти.

Повече продукти за хигиена, по-малко козметика

В резултат на пандемията от dm отчитат промени в потребителските навици на клиентите си. Основната разлика е, че продуктите за лична хигиена и за почистване на дома вече изпреварват козметиката. Все пак сред топ 10 на най-купуваните стоки в магазините на компанията на първо място остава спиралата за мигли.

"Спиралата, независимо от обстоятелствата, остава аксесоар номер 1 сред жените. Следващите участници в класацията са обусловени от ситуацията. Това са дезинфектанти, предпазни маски и други. В топ 10 на най-купуваните стоки влиза и станалата символ на COVID кризата тоалетна хартия", посочи Цонка Иванова.