От средство за общуване онлайн и изпращане на снимки и видеа в последно време мобилните приложения за изпращане на съобщения се превърнаха в сложна екосистема, в която все по-голяма роля ще има корпоративният свят.

За това допринасят характеристиките на този тип софтуери, които успяват да привлекат бизнеса. Причината е, че те дават доста конкретни данни за своя размер и степен на ползване от потребителите, както и демографските характеристики на регистрираните в тях.

Така комбинираната информация от базите данни на четирите най-популярни приложения за съобщения вече е по-голяма от тази на четирите най-големи социални мрежи. Освен това тези програми са по-често използвани от повечето останали мобилни приложения.

Не на последно място, една от най-важните им характеристики е, че те са любими на младите хора, което е от особена важност за марките, за рекламния бранш, както и за издателите.

В свой анализ от Business Insider посочват, че все по-ниските цени на мобилния интернет и на смартфоните ще доведат до още по-голям растеж на приложенията за съобщения.

Според публикацията най-голям успех в задържането на вниманието на потребителите имат азиатските софтуери WeChat, KakaoTalk и LINE. Заедно с това те са изградили успешна система как да гарантират приходи от своите услуги.