Пазарът на персонални компютри претърпя спад през миналата година, най-вече заради проблемите в глобалната икономика. Продажбите на ноутбуци през 2015 г. в глобален мащаб са достигнали 164,4 млн. броя, което е 6,3% по-малко в сравнение с предходната година. сочи нов доклад на анализаторската компания TrendForce, цитиран от TechNews.bg.
Основна причина за регреса е девалвацията на световните валути, в резултат на която намаля търсенето в Европа и развиващите се региони от рода на Латинска Америка.
Освен това потребителите очакваха появата на новата операционна система Windows 10 и процесорите Skylake, поради което отложиха покупката на нови компютри.
Благодарение на силното търсене в САЩ, като най-голям производител се наложи HP. Компанията от Пало Алто завърши 2015 година с пазарен дял от 20,5%, макар че доставките на компютри с нейната марка също са намалели, отбелязва TrendForce.
Lenovo заема второ място с дял от 19,9% и ръст от 6,9% в продажбите на ноутбуци. Въпреки спада в Европа, китайската компания продължава да развива каналите за продажби в този регион и да увеличава пазарния си дял, в резултат на което се доближава до лидера.
Топ 3 допълва американският производител Dell, който е увеличил продажбите си с 4,3% и държи 13,7% от световния пазар на лаптопи. Подемът на Dell се дължи в голяма степен на нарасналото търсене на хромбуци в Северна Америка.
Борбата за четвъртото място се води между Apple, Asus и Acer. Благодарение на нови модели MacBook и големи продажби в САЩ, американската компания зае 10,34% от световния пазар, докато Asus държи 10,31%, а Acer има дял от 8,9%.
TrendForce отбелязва, че през настоящата година конкуренцията на пазара за лаптопи ще се изостри, тъй като на него ще влязат компании като Microsoft, Xiaomi и Huawei. Нещо повече, Samsung може да се опита да възстанови позициите си на този пазар.