Производителят на автомобили и тежкотоварни превозни средства Daimler отчита повишение на печалбата преди лихви и данъци от 51% до €6,6 млрд. през 2020 г. Добрият резултат идва въпреки спада на приходите от 11% до €154,3 млрд. и се дължи на съкращаването на разходите и повишените през второто полугодие продажби на луксозните и SUV модели Mercedes-Benz, които носят по-висок марж, предава AP.

С €17,9 млрд. свободни средства в края на годината, главният изпълнителен директор Ола Калениус посочва, че компанията има ресурсите да разработва електромобили и дигитални продукти и услуги, които трансформират индустрията. "Доказахме способността си да генерирамен значителни парични потоци и да продължаваме трансформацията — дори в ситуацията на пандемия".

Щутгартската компанията очаква през 2021 г. печалбата и продажбите да са "значително над" нивата от 2020 г., при положение, че имунизацията продължи. Предложено бе и повишение на дивидента до €1,35 на акция, от €0,90 сега.

Daimler AG бе изправена пред редица предизвикателства, включително спиране на производството в началото на годината, но успя да се възползва от възстановеното търсене на луксозни автомобили. Mercedes-Benz отчита едва 1% спад на продажбите през четвъртото тримесечие на 2020 г. Това се дължи на силното търсене в Китай, най-големия пазар на компанията, където продажбите растат с 12% спрямо същия период на 2019 г.

Daimler става Mercedes-Benz и разделя бизнеса си на две

Daimler става Mercedes-Benz и разделя бизнеса си на две

Акциите поскъпнаха с почти 10%