Продажбите на McDonald's надминаха очакванията през третото тримесечие, доказвайки че предложенията за евтина храна, тласъкът към по-здравословни опции и персонализираните премиум хамбургери побеждават конкуренцията на останалите вериги за бързо хранене.

Най-голямата верига за бързо хранене в света по приходи работи активно за обръщане на тенденцията на по-малкия брой клиенти в ресторантите си в САЩ, които носят по-голямата част от печалбата й. Голяма част от традиционните потребители на най-известните хамбургери в света напоследък избират вериги като Chipotle Mexican Grill и Panera Bread.

За да се справи с конкуренцията, през последните месеци McDonald's пусна сандвичи със свежо говеждо месо, персонализирани премиум хамбургери, както и поръчки, направени през мобилния телефон.

Тримесечните резултати на компанията показват, че глобалните съпоставими продажби са се увеличили с 6%, надвишавайки очакваното от анализаторите увеличение от 4.5%.

"Като се има предвид, че сегментите за бързо хранене и неформалните трапезарии като цяло изпитваха трудности през третото тримесечие, тези резултати предполагат, че McDonald's увеличава пазарния си дял, както и клиентите си", каза Нийл Саундърс, управляващ директор на изследователската компания GlobalData Retail.

Aгресивните промоции на компанията в САЩ включват предлагане на безалкохолни напитки от всякакъв размер за 1 долар, McCafe напитки, като смутита и еспресо напитки за 2 долара, както и оферта McPick 2, която позволява на клиентите да купят 2 неща от менюто за 5 долара.

Промените, част от плана за връщане към успешните времена под ръководството на изпълнителния директор Стийв Истърбрук, идват след като Chipotle и други вериги вдигнаха летвата, повишавайки очакванията на обикновените потребители спрямо заведенията за бързо хранене на масовия пазар.

Съперниците в сегмента като Wendy's и Burger King, които също бяха потърпевши от тенденцията, също работиха усилено, за да задържат клиентите си с различни менюта и промоции.

Продажбите в ресторанти на веригата в САЩ, които работят от поне 13 месеца, се пошивиха с 4.1% през третото тримесечие, надминавайки очаквания от експертите среден ръст от 3.4%.

Акциите на компанията, които се повишиха с 4% този месец, достигнаха рекорден връх в края на миналата седмица. Компанията отчете печалба от 1.76 долара за акция.

Силното представяне на пазари като Китай, Великобритания и Канада стимулира и продажбите, и основната печалба.

Общите приходи надминаха прогнозите, но оборотът спадна с 10.4% до 5.75 млрд. долара. Това се дължи на увеличаването на франчайзинга на ресторантите, което осигурява на компанията по-малко приходи, но спестява разходи.

Финансовият директор на McDonald's Кевин Озан, заяви, че компанията е завършила рефранчайзинга на 4000 ресторанта в Китай и Хонг Конг повече от година по-рано от очакваното.