Мрачните дни за онлайн рекламата може би вече са зад гърба ни - поне това показват финансовите резултати на компанията собственик на Facebook, Meta. Тя надмина очакванията на пазара с помощта именно на увеличени приходи, но и на намалени разходи, съобщава Quartz.

Постигнатото през Q3 от другия гигант в сферата на онлайн рекламата - Alphabet, също показва връщане към растежа на приходите и печалбата. Това е важно, защото е знак за развитието на целия пазар - а той пострада сериозно след пандемията и появилата се икономическа несигурност. Сега бизнесите изглежда, че отново са готови да дават пари за реклама.

Цифром и словом

Печалбата на Meta за третото тримесечие е 11,58 млрд. долара в сравнение с едва 4,4 млрд. година по-рано. Приходите скачат с 23% до 34,15 млрд. долара с помощта на онлайн рекламата.

Meta прекратява договори с основен свой посредник за онлайн рекламата в Източна Европа

Facebook прекратява свои договори с посредник, който го представлява и у нас

Промяната вече е потвърдена за 2 пазара

Очакванията на анализаторите бяха значително по-скромни.

Разходите са се свили със 7% на годишна база. Фактор за това вероятно е, че служителите на Meta към 30 септември са били 66 185, което е с 24% по-малко в сравнение с миналата година по същото време.

Meta се върна към растежа

Империята на Зукърбърг се върна към растежа

Милиарди продължават да потъват в метавселената

Общо потребителите на "семейството приложения" на Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Threads) са 3,96 млрд. Facebook се ползва активно от 3,05 млрд. души, а новата алтернатива на X/Twitter - Threads, има 100 млн. ползватели месечно.