Интернет гигантът Meta, който притежава Facebook и Instagram, ще прекрати партньорството си с международната рекламна мрежа Httpool в две балтийски страни и ще започне да предлага услуги на бизнеса директно, като първото потвърждение за промяната дойде от местни медии в Латвия и Естония.

От 1 октомври мегакомпанията на Марк Зукърбърг няма да разчита на досегашния си посредник в Латвия и Естония. По информация на Money.bg това не е изолирано решение и ще засегне и още държави.

Meta продаде Giphy на загуба от $262 милиона

Meta продаде Giphy на загуба от $262 милиона

Причината за продажбата е антитръстовият орган на Обединеното кралство

Контекст: Httpool предлага на бизнеса различни решения за реклама в рамките на множество платформи - Facebook, Instagram, Spotify, Twitter и т.н. Компанията работи с Meta и на българския пазар от 2018 г., като заявката на партньорството беше, че ще помага на местните агенции и рекламодатели със съвети, знания и опит.

С оглед огромната популярност на социалните мрежи, рекламата в тях няма как да не влезе в стратегиите на даже най-малките бизнеси. Така, това се превръща в мултимилионен бизнес.

Meta се върна към растежа

Империята на Зукърбърг се върна към растежа

Милиарди продължават да потъват в метавселената

Детайли: Според портала Delfi клиентите на Httpool в Естония са получили писмо, с което се уведомяват, че рекламната мрежа ще бъде партньор на Meta до 30 септември, а след това продажбата на реклама ще се поеме директно от онлайн гиганта.

Само за 2020 г. Httpool Baltics е реализирала приходи от продажби в размер на над 22 млн. евро, а печалбата на компанията е била близо 1,8 млн. евро.

Латвийското дружество Httpool Latvia е разпратило подобна по съдържание комуникация до клиентите си, съобщава местният сайт TVnet.

Засегнати са още два пазара - в Литва и в Словения, като графикът там е сходен.

Още нещо: По информация на Money.bg, поне една българска компания също е била предупредена от Httpool за предстоящо прекратяване на партньорството с Meta през есента, но тя работи с офис на Httpool именно в една от двете балтийски държави.

По информация от друг източник на Money.bg, промяната ще засегне и други държави, включително и България, но към момента тази информация не е потвърдена официално. От българския офис на Httpool отказаха офицален коментар и насочиха запитването към централата на дружеството.

Какво може да застраши гигантите в дигиталната реклама Facebook и Google?

Какво може да застраши гигантите в дигиталната реклама Facebook и Google?

Пазарът до голяма степен зависи от тяхната способност да овладеят бъдещите промени

Какво следва: Според естонското издание DigiPRO все още Meta не са регистрирали свое дружество в страната и не е напълно ясно по какъв начин ще осъществяват дейността си след 1 октомври.

Money.bg изпрати въпроси до PR екипите на Meta и Httpool, като до редакционното приключване на този материал от компаниите не е пристигнал отговор.