Финтех платформата Revolut обяви първата годишна печалба в своята история. В доклада за резултатите за годината, приключваща на 31 декември 2021 г., се посочва, че приходите са се утроили от 220 млн. паунда през 2020 г. до 636 млн. паунда през 2021 г.

Техните източници са услугите за плащания, абонаменти, валутни операции, спестявания и бизнес. Така компанията отчете 100,3 млн. паунда коригирана EBITDA и 26,3 млн. паунда нетен приход (с 59,1 млн. паунда оперативна печалба) за цялата 2021 г.

Поради увеличения дял на приходите от продукти с по-висок марж, брутният марж на Revolut се увеличи от 33% през 2020 г. до 70% за 2021 г. - и то на фона на значително по-малко увеличение (с 37%) на оперативните разходи.

Букурещ е вторият по големина град за Revolut, София е в топ 10

Букурещ стана вторият по големина град за Revolut: къде се нарежда София?

Потребителите на дигиталната банка в румънската столица са над половин милион

От компанията коментират, че резултатите се дължат в голяма степен на увеличението с над 50% на седмичния брой активни клиенти на дребно и нарасналия с 10% среден разход на потребител. Със 75% са се увеличили и тези, които си плащат за премиум плановете на Revolut, а депозитите към декември 2021 г. възлизат на 7,4 млрд. паунда, което е с 58% повече спрямо година по-рано.

Какви ще са данните за 2022 г.?

Според финансовия директор Мико Саловаара приходите стабилно растат през 2022 г. спрямо вече обявените силни резултати от 2021 г. Особено голямо развитие има при плащанията, които допринасят за над 30-процентов ръст при оборота до повече от 850 млн. паунда.

Revolut обяви Ultra: Всичко, което се знае за новия абонаментен план

Revolut обяви Ultra: Всичко, което се знае за новия абонаментен план

Ultra ще бъде публично достъпен тази пролет

Темпото на привличане на нови потребители също се запазва, като вече те са над 27 млн. и за тях се грижат повече от 6000 служители.

Банкови услуги Revolut предлага във вече 30 държави, като в 12 от тях това се случи именно през 2022 г.

Тази година се очертава със сериозен потенциал за растеж за компанията, тъй като планира сериозно навлизане на огромни пазари като Бразилия, Мексико и Индия.