Евтините цени ще излязат прескъпо на търговската верига Kaufland. Днес Върховният административен съд потвърди глоба за над половин милион лена, наложена от компанията за заблуждаваща реклама.

През 2014 Комисията за защита на конкуренцията установява, че рекламното послание „най-ниски цени”, използвано в рекламна кампания на Кауфланд има заблуждаващ характер, тъй като дружество на практика не предлага най-ниска цена на пазара.

„Според Съда предприятието, твърдейки че гарантира „най-ниска цена” на определени продукти, демонстрира пред клиентите и конкурентите си, задълбочено познаване на пазара, целейки да ги убеди категорично, че стоките действително се предлагат на „най-ниска цена”, обясняват от КЗК решението на съда.

„Използваната сравнителна степен в общоприетия смисъл има и може да има  едно единствено значение - че към определен момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от Кауфланд и поради това се внушава на средния потребител, че е най-изгодно да купи определени стоки и в този момент от магазин на Кауфланд, а не от конкурент”, продължават от институцията.

Очевидно това не е така, защото съдът потвърждава имуществената санкция, чийто точен размер е 542 662.50 лв.