Въпреки разширяването на гамата си от електрически автомобили и плановете за увеличаване на продажбите с 8%, Skoda Auto планира да намали броя на служителите. Това разкри в интервю за Automobilwoche главният изпълнителен директор на автомобилния производител Клаус Зелмер.

"Успехът на марката Skoda се основава на нейната широка производствена гама и относително ниските фиксирани разходи", коментира той. За да остане печеливш обаче автомобилният производител, за който към момента работят около 41 000 души, планира да редуцира бройката им с 15%. Според Зелмер част от работните позиции ще се освободят по естествен път поради текучество.

Първоначално изданието Automobilwoche съобщи за намаляване на броя на служителите с цели 20%, но по-късно бе внесено разяснение.

Ръст в производството

Що се отнася до новите модели, компанията обмисля пускането на електрическа версия на компактния хечбек Octavia. Той следва да допълни захранваните с батерии SUV-ове Enyaq, Enyaq Coupe и по-малкия компактен кросоувър Elroq. Именно рестартът на тяхното производство в завода в Млада Болеслав след обновяването на визиите им беше обявен в края на миналата седмица.

Врата към азиатска експанзия: Skoda отваря първия си завод във Виетнам на стойност $500 милиона

Skoda отваря първия си завод във Виетнам на стойност $500 милиона с поглед към целия регион

Премиерът Фам Мин Чин изрази готовност "да разпъне червения килим" за инвестиции от подобен ранг

Според Зелмер друг електрически модел ще "свърши добра работа за Skoda". Той разкри също, че Octavia ще се завърне в plug-in хибридна версия, която Skoda изтегли от продажба в началото на 2023 г.

Зелмер признава в интервюто, че гамата електрически автомобили на Skoda в момента генерира много по-ниски маржове от превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Той даде пример с модела Elroq, който се продава на подобна цена като SUV Karoq с двигател с вътрешно горене. Маржовете на Elroq обаче са значително по-ниски.

Тази година целта на компанията е да продаде 1 милион автомобила, което би представлявало годишно увеличение в размер на 8%. Индия, която в момента е най-бързо развиващият се пазар на компанията и според Зелмер се очаква да играе ключова роля в международната експанзия на компанията, е особено полезна за постигането на тази цел.

Skoda произвежда компактния SUV Kylaq специално за индийския пазар, който според данни на производителя представлява почти половината от всички продажби на автомобили в страната.

Как Skoda стана "златното яйце" на VW и Чехия

Как Skoda стана "златното яйце" на VW и Чехия

Най-голямата компания в централноевропейската страна е от ключово значение за нейната икономика