Въпреки разширяването на гамата си от електрически автомобили и плановете за увеличаване на продажбите с 8%, Skoda Auto планира да намали броя на служителите. Това разкри в интервю за Automobilwoche главният изпълнителен директор на автомобилния производител Клаус Зелмер.
"Успехът на марката Skoda се основава на нейната широка производствена гама и относително ниските фиксирани разходи", коментира той. За да остане печеливш обаче автомобилният производител, за който към момента работят около 41 000 души, планира да редуцира бройката им с 15%. Според Зелмер част от работните позиции ще се освободят по естествен път поради текучество.
Първоначално изданието Automobilwoche съобщи за намаляване на броя на служителите с цели 20%, но по-късно бе внесено разяснение.
Ръст в производството
Що се отнася до новите модели, компанията обмисля пускането на електрическа версия на компактния хечбек Octavia. Той следва да допълни захранваните с батерии SUV-ове Enyaq, Enyaq Coupe и по-малкия компактен кросоувър Elroq. Именно рестартът на тяхното производство в завода в Млада Болеслав след обновяването на визиите им беше обявен в края на миналата седмица.
Според Зелмер друг електрически модел ще "свърши добра работа за Skoda". Той разкри също, че Octavia ще се завърне в plug-in хибридна версия, която Skoda изтегли от продажба в началото на 2023 г.
Зелмер признава в интервюто, че гамата електрически автомобили на Skoda в момента генерира много по-ниски маржове от превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Той даде пример с модела Elroq, който се продава на подобна цена като SUV Karoq с двигател с вътрешно горене. Маржовете на Elroq обаче са значително по-ниски.
Тази година целта на компанията е да продаде 1 милион автомобила, което би представлявало годишно увеличение в размер на 8%. Индия, която в момента е най-бързо развиващият се пазар на компанията и според Зелмер се очаква да играе ключова роля в международната експанзия на компанията, е особено полезна за постигането на тази цел.
Skoda произвежда компактния SUV Kylaq специално за индийския пазар, който според данни на производителя представлява почти половината от всички продажби на автомобили в страната.