България е сред водещите страни в Европа по производство на велосипеди. През 2024 година страната ни дори влезе в челната петица. Въпреки успехите, този бизнес също изпитва сериозни проблеми и то с българска следа, споделят от компанията "Веломания", които стоят зад популярната марка колела Drag и които изнасят в над 50 чуждестранни пазара.

В края на миналата година Комисията за защита на потребителите (КЗП) обяви, че изтегля от продажба у нас "опасни детски велосипеди". Става дума за три модела, единият от тях - Drag Kid Fit Rush 18, е собственост на "Веломания". Останалите са Passati Guardian 16 и Sprint Caspar 16 1SP, също произвеждани и разпространявани на българския пазар.

"Те бяха тествани в акредитирана лаборатория в Германия в рамките на проект "CASP 2024" на Европейската комисия за координирани надзорни дейности, като бяха открити различни нарушения на стандарта за безопасност. Сред тях са са наличие на остри ръбове, липса на ясни инструкции за спирачките и излишно висока сила на спирачния механизъм", уточняват от КЗП.

Влязохме в топ 10 в ЕС по производство и износ на велосипеди

Влязохме в топ 10 в ЕС по производство и износ на велосипеди

Проблеми за българската велоиндустрия обаче не липсват

Удари върху българския бизнес за сметка на чуждестранния

Собственикът и управител на "Веломания" Драгомир Кузов коментира от своя страна, че европейските регулации и изисквания се повишават непрестанно и че за решенията на Комисията за защита на потребителите компаниите понякога разбират от медиите.

"Разбира се, че всяко производство може да допусне грешка, която би била веднага поправена и биха били уведомени клиентите, но за това е нужна допълнителна информация от страна на КЗП", казва Кузов.

Снимка 703316

Източник: "Веломания"

Собственикът на "Веломания" подчертава, че един от големите проблемите за българския бизнес е, че българските производители са проверявани много често, за разлика от компаниите, които внасят чуждестранна продукция. Всичко това, разбира се, може да навреди на репутацията на производството у нас, въпреки че подобни дефекти се откриват много често сред всякакви световни превозни средства.

"Специално ние произвеждаме нашите велосипеди повече от 20 години. Имаме и Асоциация на производителите на велосипеди в България. Искам да подчертая, че страната ни е известна в целия свят с производството на велосипеди и това със сигурност е гаранция за добро качество", подчертава Драгомир Кузов.

Пловдивската компания за велосипеди "Макском" съкращава 180 души

Съкращават десетки служители на пловдивската компания за велосипеди "Макском"

Каква е причината, посочена от ръководството?

Велосипедната индустрия в Европа се намира в сериозна рецесия, но на този фон България се справя добре. И макар да се налага компаниите да редуцират производството и да се сблъскват с недостиг на кадри, на този етап поне не са застрашени от фалити, обобщава собственикът на "Веломания".