Шведската модна марка H&M отчете спад в цената на акциите си, след като обяви слаб финансов резултат, причинен от свиване на продажбите заради нетипично студената пролет в много региони в Европа, съобщава Bloomberg.
Ценните книжа на компанията са изгубили 1,9% от стойността си до 260 шведски крони на борсата в Стокхолм. От началото на годината те са поевтинели с общо 14 на сто.
Продажбите на гиганта са нараснали с 5% през миналия месец, което е под прогнозата на анализаторите за ръст от 7,9%. От H&M дадоха своето обяснение за намалелия интерес в официалната си позиция.
“Студената пролет, която се задържа през април месец в някои от основните пазари на H&M, оказа негативен ефект върху продажбите на облеклата за преходния сезон”, обясняват от компанията.
Тримесечната печалба на марката намаля и достигна най-ниското си ниво за последните 5 години, потискана от силния долар, който “повиши” цените на облеклата, произвеждани в Азия.
Капризите на времето костваха много на H&M и на останалите лидери в модната индустрия и през зимата, когато температурите в Европа бяха необичайно високи.