Въпреки големите надежди, които възлагаха от Apple на техния „умен” часовник, Apple Watch разочарова със слабо търсене. За последните три месеца на 2015 г. доставките на устройството са били 4,1 милиона, показва доклад на анализаторската фирма IDC.
Повечето инвеститори прогнозираха, че продажбите на часовника ще достигнат минимум 5 милиона долара, което е доста над доставените през третото тримесечие на миналата година, възлизащи на 3,9 милиона бройки.
През лятото на 2015 г., когато Apple Watch беше пуснат на пазара, Тим Кук заяви, че очакванията са той да се превърне в един от най-търсените подаръци покрай коледните празници.
Продуктът беше пуснат в три различни модела. Най-евтиният е Apple Watch Sport, който се продава на цена от около 350 долара, припомня CNN Money.
Въпреки това американският технологичен гигант не успя да изпревари фирмата Fitbit, която предлага смартчасовници за спортуващи хора. Тя държи 26,9% от пазара на такива устройства, докато Apple има дял от 14,9%. Преди нея е китайският производител Xiaomi с такъв от 15,4 на сто.