Японската икономика все още не може да излезе от кризата. Индустрията в страната зацикля, а инфлацията е близо до нулата. Това води до това, че потребителите внимават какво купуват и търсят по-изгодни стоки. Резултатът: продажбите на германската марка Nivea растат сериозно.

"Растем там с висок двуцифрен процент. Япония е вторият най-силен и най-важен пазар след Германия", коментира шефът на производителя на козметиката Beiersdorf Щефан Хайденрайх при представянето на финансовия отчет на компанията, цитиран от Die Welt.

От концерна обаче не съобщават конкретни числа за приходите на японския пазар. Досега САЩ беше вторият най-важен пазар в света за марката, но заради слабият ръст той вероятно е изместен от японския. На него Nivea успя да пребори силната конкуренция на конкуренти от Франция и САЩ.

Пазарът в Япония обаче е доста различен. Пример: опаковките на козметичните продукти на компанията са значително по-малки. Причината е в малкото пространство, което потребителите разполагат вкъщи.

Освен японският растеж отбелязват и други пазари в региона - като индийският. Beiersdorf прави и добро представяне в Латинска Америка, където ръстът отново е двуцифрен.

Голям принос за успехите на компанията е марката Nivea, която е оценена в глобален мащаб на 4.7 милиарда евро. По последни данни през последната година тя е поскъпнала със 7 процента.