Китайският предприемач Лий Юн често е сравняван със Стив Джобс. Сега анализаторите твърдят, че гигантът в производството на мобилни телефони, който той изгради, може да бъде два пъти по-скъп от Apple Inc.
Xiaomi Corp. заслужава да бъде търгувана по-скъпо от световните брандове в бранша заради бързия растеж на пазарния ѝ дял, смятат от Morgan Stanley - една от банките, които ще води IPO-то в Хонконг, пише Reuters. Оценката на компанията, казват още оттам, ще бъде между 65 и 85 милиарда долара - или между 27 и 34 пъти прогнозата за печалбата през 2019 година. Това около два пъти повече от оценката на Apple от 14,5 пъти прогнозата печалба за следващата година.
Така Xiaomi ще изпревари и конкуренти в продажбата на различна техника като Fitbin Inc и GoPro Inc, както и големи китайски компании като Alibaba и Baidu.
Xiaomi ще търси от пазарите около 10 милиарда долара, като половината от Хонконг, а другата от континентален Китай. Според JPMorgan Chase & Co. компанията може да бъде оценена на до 92 милиарда долара. CLSA Ltd. пък смята, че успехът ѝ е благодарение на предлагането на "първокачествени продукти" на ниски цени и продажбата на услуги с висок марж.
CLSA прогнозира още, че китайската компания може да повиши продажбите си на смартфони с 42% тази година до 130 милиона бройки. През 2019 и 2020 г. ръстът ще продължи с 179 и 218,6 милиона бройки съответно. А това е съвсем близо до Apple, която през миналата финансова година продаде 216,8 милиона iPhone.
Но на днешния пазар не продажбите са най-важни. Пазарът забавя ръст, а на някои места дори спада. Затова компаниите, включително и Xiaomi, се фокусират върху продажбата на услуги, които да донесат нови приходи.