Китайският предприемач Лий Юн често е сравняван със Стив Джобс. Сега анализаторите твърдят, че гигантът в производството на мобилни телефони, който той изгради, може да бъде два пъти по-скъп от Apple Inc.

Xiaomi Corp. заслужава да бъде търгувана по-скъпо от световните брандове в бранша заради бързия растеж на пазарния ѝ дял, смятат от Morgan Stanley - една от банките, които ще води IPO-то в Хонконг, пише Reuters. Оценката на компанията, казват още оттам, ще бъде между 65 и 85 милиарда долара - или между 27 и 34 пъти прогнозата за печалбата през 2019 година. Това около два пъти повече от оценката на Apple от 14,5 пъти прогнозата печалба за следващата година.

Преди IPO-то: Xiaomi отчете $1,1 милиарда загуба за три месеца

Преди IPO-то: Xiaomi отчете $1,1 милиарда загуба за три месеца

За цялата 2017 г. тя е загубила 6,85 милиарда долара

Така Xiaomi ще изпревари и конкуренти в продажбата на различна техника като Fitbin Inc и GoPro Inc, както и големи китайски компании като Alibaba и Baidu.

Xiaomi ще търси от пазарите около 10 милиарда долара, като половината от Хонконг, а другата от континентален Китай. Според JPMorgan Chase & Co. компанията може да бъде оценена на до 92 милиарда долара. CLSA Ltd. пък смята, че успехът ѝ е благодарение на предлагането на "първокачествени продукти" на ниски цени и продажбата на услуги с висок марж.

Xiaomi е готова да се превърне във фабрика за милиардери

Xiaomi е готова да се превърне във фабрика за милиардери

Петима от основателите й могат да станат безумно богати

CLSA прогнозира още, че китайската компания може да повиши продажбите си на смартфони с 42% тази година до 130 милиона бройки. През 2019 и 2020 г. ръстът ще продължи с 179 и 218,6 милиона бройки съответно. А това е съвсем близо до Apple, която през миналата финансова година продаде 216,8 милиона iPhone.

Но на днешния пазар не продажбите са най-важни. Пазарът забавя ръст, а на някои места дори спада. Затова компаниите, включително и Xiaomi, се фокусират върху продажбата на услуги, които да донесат нови приходи.

Смартфон индустрията все повече прилича по едно нещо на автомобилната

Смартфон индустрията все повече прилича по едно нещо на автомобилната

Компаниите намериха виновник за намаляващите продажби