Китайският производител на мобилни телефони Xiaomi отчете загуба от 1,1 милиарда долара за първото тримесечие на годината, предава Reuters. През следващия месец се очаква първоначалното публично предлагане на компанията.

Компанията бе основана преди само осем години и бързо стана популярна като "китайската Apple" заради откровеното копиране на продуктите, визията и маркетинговите кампании на гиганта от Купертино. Тя е сред успешните производители на местния пазар, който в последните години се затваря все повече и изхвърля играчите, които не могат да се съревновават с нея и имена като Huawei.

През 2017 година Xiaomi подмина целта си за продажби от 11,68 милиарда долара още два месеца преди крайния срок. Очаква се IPO-то да събере 10 милиарда долара и да оцени компанията на между 70 и 100 милиарда долара.

В първия си проспект Xiaomi не дава данни за първото тримесечие на миналата година, но от него става ясно, че за цялата 2017 година тя е закубила 43,89 милиарда юана (6,85 милиарда долара).

Продажбите на смартфони са първите три месеца на годината са се повишили с 88 процента, спрямо същия период на миналата година, а приходите са 34 милиарда юана (5,3 милиарда долара).