Германският крупен производител на спортни стоки Puma SE рязко понижи прогнозата за приходите си за 2025 г., отбелязвайки по-слабите от очакваното резултати на основните си пазари, както и негативното въздействие на търговските мита за внос в САЩ.
Компанията вече не очаква да постигне ръст на приходите тази година. "Спадът в продажбите, отбелязан през второто тримесечие, вероятно ще продължи до края на тази година, което ще доведе до увеличаване на запасите от продукция", се казва в съобщението на германската компания.
По предварителни оценки, негативното въздействие на американските мита върху резултатите й за 2025 г. ще достигне 80 милиона евро.
Според новата прогноза на Puma, приходите, коригирани с колебанията на валутния курс, ще паднат с 11-12% спрямо първоначалната прогноза за тази година. Преди това компанията очакваше увеличение на годишните приходи за 2025-а с 1-5%.
Според предварителните данни, през второто тримесечие Puma има нетна загуба от 247 милиона евро, в сравнение с нетна печалба от 41,9 милиона евро за същия период на предходната година. Приходите на спортния гигант са намалели за тримесечието с 8,3% на годишна база, до 1,94 милиарда евро.
По-конкретно, за април-юни продажбите на Puma в Северна Америка са намалели с 9,1%, в Европа - с 3,9%, а в Китай - с 3,9%.
От началото на годината досега, стойността на акциите на Puma е паднала наполовина.