Акциите на Puma SE поскъпнаха с 14% по време на търговията във Франкфурт. Това е най-силният им ръст от септември, който дойде след информацията, че китайският гигант за спортно облекло Anta Sports Products Ltd. обмисля потенциално придобиване на германската марка. Това съобщиха източници, запознати с темата, които предпочитат анонимност поради поверителността на разговорите.

Anta опипва почвата

Листнатата в Хонконг Anta работи с външен консултант за оценка на възможна оферта. Ако реши да пристъпи към конкретно предложение, би могла да се кооперира с частна инвестиционна компания.

Дружеството - собственик на марки като Fila и Jack Wolfskin, е сред най-активните играчи в сектора. Тя прибави около 10% към пазарната си оценка през 2025 г. и в момента струва около $31 милиарда.

Консорциум, воден от Anta, придоби Amer Sports през 2019 г. за $5,2 милиарда. Amer излезе на борсата в Ню Йорк през 2023 г., като Anta остана най-големият акционер.

До Puma може да се докоснат и други кандидати. Сред тях е конкурентната китайска марка Li Ning Co., която според източниците обсъжда опции за финансиране с банки. Паралелно с това извършва първоначален анализ на потенциална оферта.

Акциите на Li Ning са поскъпнали с около 8% от началото на 2025 г., което оценява компанията на близо $6 милиарда. От компанията официално заявиха, че са фокусирани върху развитието на собствената марка и не водят "съществени" преговори за Puma.

Защо германската Puma отчете загуба за второто тримесечие

Защо германски гигант при спортните стоки отчете загуба

Компанията вече не очаква да постигне ръст на приходите тази година

Споменават се и други потенциални купувачи, сред които се чува името и на японската Asics Corp.

Цената - основен фактор

Все пак, разговорите са в много ранна фаза и няма яснота докъде биха стигнали потенциалните оферти. Според запознати ключов фактор е очакваната оценка от страна на най-големия акционер в Puma - френското милиардерско семейство Пино.

Холдинговата им компания Artémis притежава около 29% от Puma към края на миналата година. Преди ръста в четвъртък акциите на Puma бяха загубили 62% от стойността си през 2025 г., което свали пазарната капитализация до едва €2,5 милиарда.

Puma в търсене на нова посока

Германската компания преминава през мащабна трансформация под ръководството на новия главен изпълнителен директор Артур Хоелд. През юли фирмата привлече и дългогодишния мениджър в Adidas Андреас Хуберт като главен оперативен директор.

Основана през 1948 г., Puma отчете $281,6 милиона нетна печалба и $8,8 милиарда оборот за 2024 г. Марката поддържа ключови партньорства, сред които с Манчестър Сити, националния отбор на Португалия и мъжкия тим по хандбал на Дания.

Компанията вече обяви планове за съкращаване на още 900 работни места и засилване на фокуса върху стоки за бягане, футбол и тренировки. Планира и обновяване на маркетинговата стратегия с идеята да създава по-"завладяващи" продуктови истории.