Автомобилната компания Honda промени своя амбициозен бизнес план за изграждане на производствен завод за модули с горивни клетки, съобщават световни медии. Първоначалната идея беше да се използва част от земята и сградите на бивша фабрика за задвижващи агрегати на автомоблиния гигант в град Мока в Япония.

Там трябваше да започне експлоатацията на специализиран завод за производство на модула за горивни клетки от следващо поколение, разработен независимо от Honda. От Honda Motor обаче решиха да променят стартегията си, пише Evertiq.

Снимка 532905

Източник: iStock

Подготовката за този проект вече беше в ход, с цел да започне експлоатацията на плана през фискалната година, приключваща на 31 март 2028 година. Заводът щеше да е с годишен производствен капацитет от 30 000 бройки.

Honda смята да открие завод за мотори в Турция и да произвежда по 200 000 машини

Honda смята да открие завод за мотори в Турция и да произвежда по 200 000 машини

Компанията вече е подала съответното заявление за проекта

Каква е причината за отказа? В светлината на последните промени в световната пазарна среда, свързана с водород, Honda е преоценила своя бизнес план в посока намаляване на първоначалния производствен капацитет и забавяне на срока за започване на пълно производство, съобщават от компанията в прессъобщение.

Първоначалният план е отговарял на условията за получаване на държавна субсидия по проект, ръководен от японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността (METI), за подкрепа на създаването на вериги за доставки, състоящи се от японски производствени компании в областта на GX (зелена трансформация).

Honda обаче реши да се откаже от програмата, тъй като преработеният ѝ план вече няма да отговаря на изискването за започване на дейност преди края на финансовата 2028 година с годишен производствен капацитет от над 20 000 бройки, се казва в съобщение до медиите. 

Крачка назад: Honda намалява производството на електромобили, залага на хибридите

Крачка назад: Honda намалява производството на електромобили, залага на хибридите

До 2030-а година колите с батерии на японския гигант може да са под 20%