Китайският производител на смартфони Xiaomi е продал над 70 млн. мобилни телефона през 2015 г., съобщи президентът на компанията Лин Бин, цитиран от Forbes. Данните за продажбите са разочароващо ниски, имайки предвид, че технологичният стартъп бе оценен на 45 млрд. долара преди повече от година.

През март миналата година компанията обяви, че си поставя за цел да продаде 100 млн. смартфона през годината, но по-късно намали броя на продажбите в рамките на 80-100 милиона.

Xiaomi така и не обоснова защо не е отговорила на очакванията, които сама заложи, но напрегнатото състезание с конкурента Huawei Technologies, по-бавният пазар на смартфони в Китай и променящите се вкусове може да дадат отговор за слабите продажби на производителя.

Huawei бе водещият търговец на смартфони в Китай през третото тримесечие на 2015 г. според данни на Canalys, както и трети по големина доставчик на смартфони в света за същия период според IDC. Миналата седмица китайската компания обяви, че е продала 108 млн. смартфона през 2015 г., което е скок от 44% в продажбите спрямо година по-рано.

Докато Huawei успя да наложи устройствата си на западноевропейския пазар и то на изгодни цени, Xiaomi разчиташе на ограничена селекция от смартфони на умерени цени. Освен това продажбите на китайския производител Xiaomi пострадаха от забавянето на пазара на мобилни устройства в Китай. Според IDC Китай, който е най-големият пазар на смартфони в света, се очаква да нарасне с едва 1,2 процента на годишна база през 2015 г., далеч под ръста от 19,7 на сто през 2014 година.

Въпреки лошите резултати в сефмента на смартфоните Xiaomi спокойно си проправя път в домашните и носимите устройства като начин да диверсифицира потока си от приходи.