Европа изпитва огромен недостиг на международни шофьори. Глад за кадри има в сектора и у нас, заявиха за Money.bg от  Съюза на международните превозвачи. Проверка сред българските и европейските портали с за работа показва, че обявите за шофьори заемат сериозно място.

Заплатите също растат. Повечето български компании, които набират шофьори за работа в чужбина предлагат между 3 200 и 3 500 евро месечна заплата, дават 25 дни отпуска, предлагат и нужното обучение  за добиване на квалификация за онези, които я нямат.

Бизнесът у нас иска шофьори от страни извън ЕС

Бизнесът у нас иска шофьори от страни извън ЕС

Общо половин милион професионални водачи не достигат в евросъюза

Западните компании, разбира се, предлагат повече пари. Една от големите германски фирми, например, която е позиционирана в Аахен, и има клон у нас предлага месечна заплата от 2 700  до 3 200 евро нето. За водачите без опит има обучителен процес в страната и в чужбина, показва справка, направена от обявите за работа.

Снимка 672473

Източник: iStock

Заплатите ще растат още

Според прогнозите, заплатите в бранша у нас ще растат още, особено след влизането на България в еврозоната. Това ще е единственият начин секторът да се справи с недостига на кадри. Към днешна дата вече има фирми, предлагащи в пъти по-големи възнаграждения, отколкото преди няколко години.

Варненската компания Прима 91 привлича вниманието с изключително атрактивно предложение. Фирмата предлага месечни заплати от над 6 000 лева за международни шофьори.

В цяла Европа заплатите на шофьорите на камиони варират средно от 1600 до 5000 евро на месец. Този широк диапазон се влияе от различни фактори, включително икономическата сила на отделните държави, местните трудови закони, разходите за живот и търсенето на транспортни услуги​​.

Страните от Западна и Северна Европа, като Норвегия и Швейцария, са склонни да предлагат по-високи заплати поради стабилните си икономики и по-високите разходи за живот. За разлика от тях страните от Източна и Южна Европа, като Полша и Испания, обикновено предлагат по-ниски заплати, което отразява различния им икономически пейзаж.

Truckspedia - българската компания, която свързва товари и камиони чрез изкуствен интелект

Българската компания, която свързва товари и камиони чрез изкуствен интелект

Когато една мечта за по-бърза логистика се превръща в реалност

Въпреки това, именно на изток и на юг възнагражденията ще растат, защото там недостигът на шофьори е все по-голям.