92-годишният основател на японската компания, която стои зад създаването на може би най-известната измислена героиня Hello Kitty, напуска компанията след 60 години начело. И предава контрола върху нея на внука си.
Шинтаро Цуджи ще се пенсионера като изпълнителен директор на Sanrio на 1 юли, са потвърдили официално от компанията, цитирани от CNN Business. На негово място ще застане 31-годишният му внук Томокуни Цуджи. Шантаро обаче ще остане на поста на председател.
Той основава Sanrio през 1960 година под името Yamanashi Silk Center, която управлява магазин за подаръци и играчки. Съвременното си име фирмата получава през 1973 година.
Цуджи е един от първите в Япония, които виждат потенциал в бизнеса с лицензиране на различни герои, а Hello Kitty е само една от многото такива. Тя прави своя дебют през 1974 година като картинка на серия винилови портмонета.
През годините нейният лик може да бъде видян на всякакви продукти - от маратонки до тоалетна хартия. Тя става част от набиращата популярност зад граница японска поп-култура "kawaii".
Последните десетилетия превръщат Sanrio в истински хегемонт в тази индустрия, включващ търговия и развлечения, тематични лунапаркове и ресторанти от Япония, през САЩ и Великобритания.