Репутацията на една компания е от голямо значение в днешно време- свят, в който потребителите, инвеститорите са по-мнителни, информирани и претенциозни от всякога. Но кои от големите и разпознаваеми брандовете с най-добра репутация и кои са тези, които не са толкова обичани от потребителите?

Axios Harris Poll 100 проследява рейтинга/репутацията на най-известните компании в Съединените щати повече от две десетилетия. Проучване е направено сред над 16 000 американци от национално представителна извадка, а данните са от 2023-та година.

Резултатът на всяка компания в класацията се основава на девет категории. Сред тях са Доверие, Култура, Етика, Визия, Растеж, Продукти и услуги. Графиката е публикувана във Visual Capitalist: 

2023 Brand Reputation ranking

Patagonia заема първото място в класацията, като получава 88 от 100 точки. Тя е на първо място и в някои категории като "Продукти и услуги". Марката за дрехи има много социални инициативи, включително самоналожен "данък Земя", който предоставя финансова подкрепа на нестопански групи за защита на околната среда.

Costco е друг добре класиран търговец на дребно, който заема първо място в категориите "Доверие", "Култура" и "Растеж" и е на второ място в класацията. Компанията продължава с разширяване на международното си присъствие. Към юни 2023 г. Costco има общо 854 локации, като 267 са извън САЩ.

Забелязва се, че компаниите в 10 на са от индустрии като търговия на дребно, технологии и автомобилостроене. В първата десетка виждаме познати компании като John Deere, Toyota, Samsung, Amazon.

Специално първите две марки си съперничат номер 1 в осем от деветте основни категории.

Кои марки са с най-резките спадове на репутацията

Марките с най-големи репутационни удари през 2023 г., са Taco Bell (-20 точки), Netflix (-20), Target (-21), Chrysler (-22) и Tesla (-50).

Специално за Netflix е възможно е решението на компанията да спре споделянето на пароли да е повлияло негативно на нейната репутация.

И Tesla понесе много голям удар, може би най-големия от всички компании (-50 точки) през тази година. Компанията получава "отличен" резултат в "Продукти и услуги", "Визия". Изглежда потребителите все още гледат на Tesla като на пионер в електрическите превозни средства. По отношение на категория "Доверие" обаче точките падат. Това може би е свързано с изпълнителния директор Илон Мъск. Милиардерът става все по-активен в социалните мрежи през последните години и това може да повлияе на някои потребители.

Репутацията на Tesla може също да е паднала, след като обяви значителни намаления на цените в началото на 2023 г., което разгневи много купувачи, платили по-висока цена.

На последните места са брандове като Trump Organization, което никак не е наочаквано, FTX, Fox, Twitter, Meta, Tik Tok и други.