Amazon е похарчила 3.2 милиона долара за лобизъм във Вашингтон само за второто тримесечие на годината, пише Reuters. През първите три месеца на 2017 г. сумата е била 2.9 милиона долара.
Компанията отдавна отделя големи суми, за да може гласът й да се чува и в Капитолия на теми като данъци, имиграция, търговия и мобилни разплащания. Решението за придобиването на веригата Whole Foods, обявено през юни, обаче предизвика критики от страна на някои конгресмени и синдикати. Въпреки това се очаква Федералната комисия по търговия да даде разрешение за сделката за 13.7 милиарда долара.
Позицията на компанията обаче леко се разклаща заради вестника Washington Post - собственост на Джеф Безос и един от най-ярките критици на управлението на Доналд Тръмп. Още през май на миналата година кандидатът за президент тогава Тръмп заяви, че Amazon има "сериозен антитръстов проблем".
Ако средствата, които компанията отделя за лобизъм запазят темпото си, до края на годината Amazon може да се окаже, че е похарчила 12 милиона долара. През 2016 г. сумата бе 11 милиона долара. През 2015 г. тя се удвои до 9 милиона спрямо 4.7 милиона долара през 2014 г.