BMW отново продаде повече автомобили през първото тримесечие, отколкото преди коронакризата. Автомобилният производител обяви, че е продал 636 600 автомобила BMW, Mini и Rolls-Royce по целия свят от януари до края на март - това е с 5% повече от първото тримесечие на 2019 г. и с 33,5% повече от първото тримесечие на 2020 г.
Огромното търсене в Азия е било от решаващо значение за успеха, пише investor.bg "Този рекорд за продажбите подчертава амбициозните ни цели за растеж за тази година", пояснява директорът за продажбите Питер Нота.
В Китай BMW продаде около 230 хил. автомобила - с около 60 хил. повече, отколкото през първото тримесечие на 2019 г. и почти толкова, колкото в Европа като цяло. Като цяло за Азия групата също постигна рекорд - с 287 хил. продадени автомобила.
239 хил. автомобила са доставени в Европа през първото тримесечие - по-малко, отколкото преди кризата, но с 8% повече, отколкото през първото тримесечие на предходната година. Блокиранията заради пандемията тук започнаха в края на март. Фабриките и дилърите бяха затворени.
В САЩ продажбите от януари до края на март възлизат на 78 хил. превозни средства, със 17 процента над същото тримесечие на предходната година, но също така все още не са достигнали нивото отпреди пандемията.
BMW успява да удвои продажбите си на електрифицирани автомобили до 70 200 хибридни и електронни автомобила в сравнение със същото тримесечие на предходната година. Нота заяви: "Напът сме да доставим над 100 хил. напълно електрически превозни средства до края на тази година и да имаме общо поне един милион електрифицирани превозни средства по пътя".