BYD е китайската компанията за електромобили, която детронира Tesla като най-голям производител на електрически превозни средства в света. Ще чуваме името й все по-често, особено на фона на плановете на компанията да разшири обхвата си на още пазари, включително европейския

BYD първоначално завладя китайския пазар, за да се превърне в най-продаваната автомобилна марка в Китай, се разширява в чужбина и то бързо. Той спечели короната на най-големия производител на електромобили в света от Tesla през четвъртото тримесечие.

Вече е ясна и европейската страна, в която ще бъде построена първата фабрика за батерии за електромобили на китайската компания. Корпорацията обяви, че това ще е Унгария.

Към момента заявките на BYD в Европа са големи, но изражението им се равнява на малко над 13 000 продажби до ноември, според данните на Dataforce.

Докато започне производството, компанията изглежда е решила да доставя колите от Китай. Първият товарен кораб на BYD вече отплава за Европа.

Корабът BYD Explorer No. 1 може да натовари до 7000 автомобила. Корабът се управлява от Zodiac Maritime Ltd. и е нает на BYD, според публикация в WeChat на компанията China International Marine Containers Group, която е построила кораба, цитирана от Fortune.

Нарастващото присъствие на китайските производители на автомобили в чужбина обаче, предизвика ответни мерки от Европейския съюз, който през октомври започна разследване на субсидиите за китайски електромобили, които според него изкривяват пазара.

Китайската BYD вече доставя повече автомобили от Tesla

Да победиш Tesla за втора поредна година, като произведеш над от 3 милиона коли през 2023 г. - как BYD го прави

Продажбите й в чужбина през 2023 г. надхвърлиха 242 000 нови превозни средства

Първото пътуване на BYD Explorer No. 1 започна в Лонгкоу, пристанищен град в североизточната китайска провинция Шандун. Той се насочва към Шенжен, където е централата на BYD и където ще натовари още стоки, преди да отплава към Европа.

Компанията, която е построила кораба заяви, че BYD Explorer No. 1 е първият товарен кораб, направен от китайски корабостроител с цел износ на китайски електромобили. Той е оборудван с два резервоара за съхранение на втечнен природен газ, който ще се използва като основно гориво с цел намаляване на емисиите.

Междувременно компанията представи следващия модел електромобил U7, от своята марка Yangwang - превозни средства, които са насочени към луксозния сегмент и обикновено струват над 140 000 долара.

Yangwang започна да доставя автомобили в края на ноември. През декември бяха доставени 1593 модела.