Платформата за онлайн разплащания Checkout.com е успяла да утрои пазарната си оценка и да достигне 5,5 милиарда долара, което я превръща в една от най-скъпите компании във финтех сектора в Европа. Това стана ясно, след като старт-ъпът успя да привлече нов рунд от инвестиции в размер на 150 милиона долара.

Основаната в Лондон през 2012 година компания продава софтуер, който помага на бизнеса да улесни процеса на дигиталните преводи. Преки конкуренти на дружството са американската Stripe и холандската Adyen, пише CNBC.

Checkout.com успя да привлече вниманието през 2019 година, когато за първи път в нея вложиха чужедстранни инвеститори. Тогава тя набра капитал от 230 милиона долара. Отново през миналата година стартиращата фирма се превърна в т.нар. "еднорог", като достигна капитализация от 2 милиарда долара.

Revolut стана една от най-скъпите финтех компании в света

Revolut стана една от най-скъпите финтех компании в света

Тя набра нови $500 милиона, а оценката ѝ набъбна до $5,5 милиарда

От тогава насам Checkout.com успя да отчете впечатляващ растеж, като осъществените от нея транзакции са се увеличили с 250% през миналата година, като това ѝ спечели за клиенти големи имена в дигиталния сектор - от сингапурската платформа за транспортни услуги Grab до американският брокер Robinhood.

Последният рунд на привлечени инвестиции означава, че Checkout.com вече се конкурира с едни от лидерите в дигиталната индустрия в Европа като шведският кредитор Klarna и британската дигитална банка Revolut. От друга страна компанията все още изостава зад гигантите в своята сфера Strioe и Adyen, които възлизат на съответно 36 и 38 милиарда долара.

От създаването си през 2012 година досега британската фирма е била печеливша. През 2018 година тя е отчела нетна печалба от 2,3 милиона долара и приходи от 74,8 милиона долара. Тя има 13 офиса в световен мащаб и за нея работят 750 души.