Coca-Cola повиши прогнозата си за печалба и продажби през цялата година, цитирайки силно представяне, въпреки повишенията на цените, оказващ натиск върху портфейла на потребителите, съобщава Bloomberg. Акциите на компанията се покачиха с над 2% в предпазарната търговия.

Средните продажни цени на Coca-Cola са се повишили с 9% през третото тримесечие на годината, докато общите обеми в продажбите на единични кенове са нараснали с 2%.

Фокусът на компанията до голяма степен е изместен към увеличаване на обемите, тъй като разходите за производство намаляват, докато големите фирми, включително Procter & Gamble, са изправени пред натиск от страни като Франция да намалят цените поради все още напрегнатата покупателна способност в много региони.

15 страни, в които Coca-Cola и Pepsi не се продават

15 страни, в които Coca-Cola и Pepsi не се продават

Световната индустрия за безалкохолни напитки се оценява на $530 милиарда през 2022 г. и може да надмине $620 милиарда до 2030 г.

Гигантът при газираните напитки вижда ръст на приходите за цялата година от 10% до 11%. Производителят на Sprite и Fanta прогнозира годишните основни печалби на акция да се повишат между 7% и 8%.

Снимка 359412

Източник: iStock

Нетните приходи на Coca Cola за третото тримесечие на годината нараснаха с близо 8% до $11,91 милиарда, надхвърляйки прогнозите на анализаторите за $11,44 милиарда, според данни на LSEG.

От компанията все още не коментират дали следващата година предстои ново глобално увеличение на цените, но според редица наблюдатели, макар и минимално, то ще се случи.

КЗК разреши на Coca-Cola HBC да купи марката водка Finlandia

"Зелена" светлина: Водка Finlandia и минерална вода "Банкя" ще имат един собственик

Сделка за $220 милиона