The Walt Disney намали рекламния си бюджет във Facebook и в Instagram значително, пише MarketWatch, позовавайки се на доклад. Това е поредната компания, която спира или намалява рекламите си в социалната мрежа.

Повечето гиганти, отказали се от рекламата в платформата на Зукърбърг, заявиха, че през юли спират разходите си за реклами в социална мрежа. Причината е недоволството им срещу езика на омразата в социалната мрежа. За Disney все още не ясно каква ще е времевата рамка за изтеглянето на рекламите от платформата.

Disney е най-големият рекламодател от САЩ на Facebook за първите шест месеца на 2020 г., според изследователската фирма Pathmatics Inc. В доклада не се казва дали Disney се присъединява официално към бойкота на рекламата. Някои компании, като Starbucks, но официално не са се присъединили към кампанията под надслов StopHateforProfit".

Facebook остана без още двама големи рекламодателя - PepsiCo и Starbucks

Facebook остана без още двама големи рекламодателя - PepsiCo и Starbucks

Те са поредните, който обявиха бойкот на социалната медия

Икономическата криза, дошла в следствие на пандемията също сви рекламните бюджети на компаниите. Facebook заяви, че не коментира отделни рекламодатели. Компанията каза в изявление по имейл преди ден, че инвестира "милиарди долари всяка година, за да запазим общността в платформата и непрекъснато работи с външни експерти за преглед и актуализиране на нашите политики".

"Знаем, че имаме още работа, и ще продължим да работим с групи за граждански права (the Global Alliance for Responsible Media coalition) и други експерти за разработване на още инструменти, технологии и политики за продължаване на тази борба", заявиха от платформата.