PepsiCo и Starbucks са поредните компании, които обявиха, че спират рекламите си в социалната мрежа Facebook, съобщиха чужди медии.
Спирането на рекламата на Pepsi ще продължи през юли и август, според източници на FOX Business Network. Те описват този ход като "глобален бойкот" върху поставянето на реклами във Facebook.
Starbucks ще продължи да публикува в социалните медии, но без да използва платени реклами, съобщи компанията. "Вярваме в обединяването на общности, включително и онлайн, и се противопоставяме на речта на омразата", казва компанията в свое изявление преди ден. "Вярваме, че трябва да се направи повече за създаването на приобщаващи онлайн общности и както бизнес лидерите, така и политиците трябва да се обединят, за да повлияят на реална промяна."
Starbucks заяви, че няма спира рекламите си в YouTube, който е собственост на Google.
Въпреки, че компанията спира рекламите си във Facebook, не се присъединяват към кампанията за бойкот #StopHateForProfit, която стартира по-рано този месец.
В края на миналата седмица Coca Cola обяви, че спира рекламата на всички платформи за социални медии в световен мащаб, докато Unilever спира рекламата във Facebook, Instagram и Twitter в САЩ до 31 декември.
"Като се има предвид колко много нашумя кампанията, това ще окаже значително влияние върху бизнеса на Facebook", пише анализаторът на Wedbush Securities, Брадли Гаствирт, цитиран от Bloomberg. "Facebook трябва да реши този проблем бързо и ефективно, за да спре отказите от рекламите на големи гиганти", заяви той.
Докато големи марки като Unilever и Coca-Cola могат да си позволят да се откажат от рекламите, има много малки фирми, които разчитат в голяма степен на рекламата във Facebook за продажби. Някои специалисти от рекламната индустрия не вярват, че тези бизнеси, особено тези, които се занимават с търговия и директни продажби на потребители, всъщност могат да си позволят да спрат разходите си за реклама.
"Оттеглянето за цял месец наистина би навредило на бизнеса им", каза анализаторът на Deutsche Bank Лойд Уолмсли по-рано тази седмица.
Facebook заяви, че определя наши политики въз основа на принципи, а не на бизнес интереси.