Вторият най-голям в света търговец на дрехи H&M отчете рязък спад в продажбите през второто тримесечие, след като мерките за забавяне на разпространението на COVID-19 забавиха продажбите в сектора.
Нетните продажби на шведската компания за периода от март - май паднаха с 50% на годишна база до 3,1 милиарда долара. Анализаторите прогнозираха спад до 27,5 милиарда, показват данните на Refinitiv, предава Reuters.
H&M започна постепенно отваряне на магазините в края на април, след като около 80% от тях бяха затворени заради пандемията. Продажбите, сaмо през първите 13 дни на юни са намалели с 30%.
Миналата седмица най-големият конкурент Inditex, собственикът на Zara, отчете загуба от 44% спад в продажбите за периода февруари-април и заяви, че продажбите са намалели с 34% спрямо 2-8 юни.
Търговецът отчете пълна тримесечна печалба на 26 юни. 18% от 5 058 магазина на веригата остават временно затворени.