Heineken понесе 949 милиона долара обезценка за спада в оценката на своя дял в най-голямата пивоварна в Китай. Потребителските разходи са под натиск на този ключов пазар, но и в САЩ и Европа, пише Bloomberg.

Нидерландският производител заяви, че има спад в оценката на дела си в най-голямата пивоварна в Китай China Resources Beer Holdings Co., заради опасения относно потребителското търсене в континенталната част, което е повлияло на цената на акциите. Компанията отбеляза по слабо представяне и в САЩ и Европа, което не е добро за скорошните перспективи.

Акциите паднаха с над 7% в понеделник в Амстердам и са намалели със 7,3% за последните 12 месеца. Heineken намали прогнозата си за оперативната печалба за цялата година.

Heineken придоби 40% дял в компанията-майка на China Resources Beer, регистрирана в Хонконг, за 3,1 милиарда долара през 2018 г. Сделката даде на Heineken партньор с местен обхват на дистрибуция, който да навигира на най-големия пазар на бира в света. На свой ред това позволи на китайската фирма да се разшири в сегмента на първокласната бира.

Когато Heineken прави инвестицията китайският потребителски пазар все още се развивава, но разходите се възстановяват след на пандемията и кризата с недвижимите имоти. Спадът се отрази на европейските компании в редица сектори.

Главният изпълнителен директор на Heineken Долф ван ден Бринк заяви, че американският пазар продължава да е в депресия. "Оставаме предпазливи по отношение на потребителските настроения, особено в развитите пазари като Северна Америка и Европа", каза той.

Вторият по големина пивовар в света заяви, че прогнозата му за цялата годишна оперативна печалба ще бъде между 4% и 8%.

По-рано Heineken прогнозираше оперативната печалба да расте в едноцифрен диапазон.

Компанията произвежда над 300 марки бира, включително Amstel, Red Stripe и Sol. Тя планира увеличаване на инвестициите в маркетинга през втората половина, като се фокусира върху ключови пазари. Ван ден Бринк каза, че силата на първокласните бири на компанията, заедно със силното представяне на безалкохолната й бира Heineken 0.0, му дават увереността да инвестира в страни като Мексико и Южна Африка.