Най-голямата модна компания в света - испанската Inditex, е взела решение да затвори близо 100 магазина в един от водещите потребителски пазари в света и да се насочи повече към онлайн търговията.

Собственикът на марката Zara ще предприеме такива стъпки с физическите си обекти на брандовете Pull&Bear, Bershka и Stradivarius в Китай. Целта на компанията е по този начин да успее да се концентрира върху по-младите потребители и техните променящи се навици за пазаруване, пише изданието El Economista.

Според информацията общо 93 магазина на компанията ще бъдат затворени. 37 от тях са на марката Pull&Bear, 34 - на Bershka и 22 - на Stradivarius.

Успоредно с концентрирането върху онлайн търговията от Inditex планират да тестват и други опции за търговия, като лайф стрийминг покупки и програми за пазаруване в платформата WeChat.

През лятото на миналата година президента на модния гигант Пабло Исла представи план за развитието на бизнеса за годините 2020-2022. Тогава той посочи, че компанията ще разшири значително дигиталното си присъствие, като планира да инвестира 1 милиарда евро за тази цел.

Планът предвижда още около 25% от покупките на марките в групата да бъдат онлайн през 2022 година при дял около 14% през 2019 година.