DRIM Daniel Distribuție FMCG е един от най-големите играчи в сектора на дистрибуцията на бързооборотни стоки на румънския пазар. Компанията стартира като малък семеен магазин през 1994 година в Питещ. Много бързо обаче собствениците семейство Трандафир решават да отворят още един магазин, само че на едро, пише Business Magazin.

Така година по-късно, през 1995 г., DRIM навлиза в сектора на дистрибуцията, чрез партньорство с Kandia Dulce, производител на шоколад, който и до днес е сред клиентите на фирмата. През същата година компанията наема първия си склад и подписва договор с Regal Corporation, дружество, което по-късно е закупено от Dr. Oetker.

Това стои в основата на дистрибуторския бизнес, към който фамилията се насочва, сключвайки още договори с големи компании, които по това време навлизат на румънския пазар.

Бърз растеж и собствени марки

През 1999 г. DRIM Daniel завършва изграждането на първия си склад в Питещ с площ от 600 кв. м и офиси от 200 кв. м.

Днес компанията вече покрива 20 окръга в страната, разполага с 450 автомобила и 11 склада, 10 от които обслужват традиционната търговия, а един, в района на Молдова, обхваща клиенти на бензиностанции.

Най-важният скорошен проект е инвестиция на стойност 4 млн. евро в логистична платформа в Слатина със 7 000 кв. м складови площи и офис помещения.

В допълнение към дистрибуторската дейност Drim Daniel FMCG Distribution има и редица собствени марки, които са резултат от нуждата на пазара от продукти на по-ниски цени. Портфолиото на компанията включва марки като Rezon (пастет), Punk (фъстъци), Fouré (бисквити) и Armonia (хранително фолио, тоалетна хартия).

Снимка 684185

Източник: Żabka

Сделка за десетки милиони

Миналата година семейство Трандафир сключи сделка с популярния и динамично развиващ се полски търговец на дребно Żabka, който ще придобие мажоритарния дял в DRIM Daniel. Сделката предстои да бъде финализирана, след като бъдат изпълнени всички регулаторни изисквания.

Стойността й не е оповестена, но ZF я оценява на няколко десетки милиона евро. През 2022 г. DRIM Daniel Distribuție FMCG има оборот от 516 млн. леи (над 105 милиона евро), нетна печалба от 16,4 млн. леи (почти 3,3 милиона евро) и близо 700 служители, според публични данни.

В окръг Аргеш, където практически започва дейността, към днешна дата DRIM Daniel обхваща повече от 1 100 магазина, т. е. над 65% от обектите. Веригата магазини Żabka в Полша пък, която е на път да стане мажоритарен акционер в DRIM Daniel, оперира около 10 000. За сравнение, цялата модерна търговия (международни търговски вериги) в Румъния достига общо 4 500 единици.

Днес в страната са останали само 38 000 традиционни магазина, което е с почти два пъти по-малко от 2013-а, според данни на компанията за пазарни проучвания Market Vector, което ясно показва тенденцията в сегмента.

Какво се изисква, за да превърнеш семейния бизнес в империя за над милиард долара

Какво се изисква, за да превърнеш семейния бизнес в империя за над милиард долара

Историята на Дани Райс и Canada Goose