Един от големите в бранша на растителното "месо" е компанията Beyond Meat. Основана през 2009 година, тя разполага с фабрики на няколко континента, съответно владее и доста пазари. Напоследък обаче компанията за алтернативно месо има проблеми и тези проблеми се превръщат в проблем и за инвеститорите, съобщава CNN.
Beyond Meat отчита намалено търсене на продуктите си, а в същото време разходите й се повишават. Естествено, това води до сериозно притеснение сред инвеститорите и спад на цената на акциите.
На този фон компанията обяви нова стратегия, която включва преминаване към "по-проста оперативна структура", както и намаляване на разходите. Според кризисния план за 2024 година трябва да се заложи основно на по-малко харчове и използване на наличните средства.
Новата стратегия се появява в момент, в който компанията отчита нетни годишни приходи от $73.7 милиона, което е спад от близо почти 8% спрямо предишния период.
Кризисният план на Beyond Meat сякаш вдъхнва известно доверие. Акциите на компанията тази седмица скочиха рязко - с цели 70% след обявяването на новината за намаляване на разходите, които трябва да се намалят с поне $70 милиона. Това трябва да позволи насочването на ресурси към дейности, които се смятат за перспективни.
От Beyond Meat обаче имат и друг проблем. От години има недоволство срещу високите цени на продуктите им. Сега изпълнителният директор обяви, че започва "обширен анализ" и е готов за въвеждане на промени. Засега не е уточнено какви точно и дали ще доведат до по-ниска цена на "месото".