Амбициозните планове на Volkswagen за електрификация засега са в застой.Месечните продажби на електрически превозни средства на VW трябва да се удвоят от 33 000 на 70 000, за да бъде постигната общата цел за годината от 600 000 електрически превозни средства. Продажбите на ID.3 и ID.4 от VW семейството на BEV са по-бавни от очакваното, пише Bernstein Research, цитиран от Forbes.
Бавният старт на продажбите на електрически превозни средства на VW е "озадачаващ" на фона на амбицията да е лидер в света при продажбите на този тип превозни средства. Европейските продажби са бавни, но слабите продажби в Китай са по- притеснителни.
Конкуренцията в Китай е интензивна. Volkswagen влезе по-късно на пазара от Tesla и местните съперници. Критиците смятат, че моделите на германския производител "нямат достатъчно усъвършенствани функции за самоуправление и гласово управление, което се търси от богатите китайски клиенти".
Анализаторът Мат Шмит не е изненадан от представянето на VW. "Ако погледнете стратегията на VW за 2021 г., изглежда, че те очакват точно това - обемите да се удвоят през третото и четвъртото тримесечие спрямо и първото второто.
Продажбите на електрически превозни средства на VW ще се увеличат по-късно тази година, на фона на набиращото скорост производството на ID.4, Audi Q4 e-tron и Skoda Enyaq. VW притежава марките Audi и Porsche, което също е предимство за компанията.
През следващите 5 години VW ще похарчи около 55 милиарда долара за електрифициране на своите превозни средства. През 2025 г. VW очаква 25% от глобалните продажби да бъдат на електрически коли, като делът да нарасне до 55% - 60% в началото на 2030 г.. Производство на коли с двигатели с вътрешно на VW ще спре в Европа до 2035 година.