Германският производител на спортни обувки и дрехи Puma отчете печалба за четвъртото тримесечие на изминалата година, която надмина очакванията. Причината за това е, че популярната певица Риана подпомогна в изострянето на фокуса на компанията върху артикули за жени и облекла за изпълнители, предаде Bloombеrg.

Печалбата преди данъци и такси е била в размер на 10,9 млн. евро, което е ръст от 2,6% спрямо година по-рано и доста над средната оценка на анализаторите за 5,6 млн. евро. Приходите са скочили със 17 на сто, също надминавайки прогнозите на експертите.

Продажбите получиха силен тласък от първите обувки, пуснати в партньорство с Риана, която се превърна в креативен директор на отдела за дамски стоки на Puma преди година. По време на Европейското първенство по футбол това лято тази сделка може да допринесе за ръст на приходите. Puma предвижда продажбите през 2016 г. да се увеличат с висок едноцифрен процент, а брутният марж да е същият като миналогодишния от 45,5 на сто.

Продажбите за четвъртото тримесечие нараснаха до 879 млн. евро в сравнение със средната оценка на анализаторите за 847,9 млн. евро. За 2015 г. Puma Отчете продажби за 3,39 млрд. евро и печалба преди данъци и такси от 96,3 млн. евро.