На тези, които са чували за китайския производител на смартфони Xiaomi, вероятно им е познато, че компанията е наричана "убиецът" на Apple. И това наименование не е случайно, като се има предвид, че моделите на компанията изпревариха по продажби iPhone в азиатската държава. 

Изпълнителният директор на корпорацията обаче е притеснен от нейното "прекалено бързо" развитие.

"Ние сътворихме чудо. Сега компанията има нужда да намали темпото, за да си гарантира устойчив ръст в дългосрочен план", коментира Лей Джун в свой пост във Facebook, цитиран от CNN Money.

През 2014 година Xiaomi наистина изглеждаше като истинско чудо. Тогава продажбите й скочиха до 60 милиона броя, а пазарната капитализация достигна 45 милиарда долара. Тогава за първи път се появиха коментари, че местният играч може да изпревари американския гигант.

Скоро обаче други местни производители, като Huawei, Oppo и Vivo настигнаха Xiaomi, и някои анализатори изразиха опасения, че скоро компанията може да види спад в продажбите си.

По думите на Лей корпорацията е била изправена пред предизвикателства, които "не се забравят", включително проблеми с доставките за период от четири месеца.

Xiaomi успя да направи голям удар преди две години благодарение на стратегията си за директна продажба на смартфоните онлайн. Тази идея изпрати постиженията на компанията в списъка с Рекордите на Гинес през 2015 година за най-многобройни продажби на телефони за 24 часа.

Днес обаче ръководството на корпорацията е изправено пред трудно решение, тъй като продажбата на евтини устройства гарантира по-малки приходи, а потребителите все повече се обръщат към високия клас смартфони.

"Брандът се асоциира с това, че евтин и е за работната класа", коментира анализаторът в Canalys Никол Пенг. "За хора, които са готови да отделят повече пари, Xiaomi не стои като възможен избор", допълва тя.