Facebook, Twitter и Snapchat привличат почти целия шум в света на инвестициите в социалните мрежи днес. Но нито една от платформите не е първенец по ръст на цената на акции през 2020 година, пише CNN.
Оказва се, че Pinterest рязко превъзхожда изброените по-горе социални мрежи. Акциите на Pinterest са нараснали с близо 125% тази година, като по този начин те лесно изпреварват ръста на Facebook с над 25% и увеличенеито на Twitter и Snapchat, съответно от 40% и 60%.
Някои анализатори смятат, че сайтът за споделяне на изображения има още по-голям ефект, благодарение на новия облик на Apple. Скорошното издание на iOS 14 на Apple включва сериозна актуализация, която улеснява персонализирането на началните екрани на iPhone. В резултат на това се наблюдава тенденцията, че Pinterest чупи рекорди в магазина за апликации App Store през последните седмици.
Г-н Канг - главен изпълнителен директор на ValueChampion, уебсайт за инвестиционни изследвания - отбеляза нарастването на изтеглянията от Pinterest, след като Apple пусна iOS 14. По думите му постоянният интерес към мрежата може да помогне за повишаване на нейната стойност в международен план.
Новата функция Story Pins на Pinterest, която позволява на потребителите да публикуват комбинация от снимки, видео, аудио и текст, може да помогне на компанията да привлече повече потребители, добави Канг - особено потребителите от "Генерация Z", които се стекоха в Snapchat, Instagram, собственост на Facebook, а в последно време - и TikTok.
И все пак, може да се наложи Pinterest да докаже на инвеститорите, че може да бъде постоянно печеливша за по-големи периоди от време и на по-мащабни сцени.
Финансовите данни показват, че компанията е загубила пари през последните две тримесечия, след като е реализирала печалба през четвъртото тримесечие на 2019 година. Има надежда обаче, че Pinterest може най-накрая да се преобърне.
Понастоящем анализаторите прогнозират, че Pinterest ще отчете малка печалба за 2020 година и че печалбите ще нараснат през следващата 2021 година. 20 от общо 28 анализатори, които следват Pinterest, са повишили ценовата си цел за акциите, след като компанията отчете резултатите от второто тримесечие в края на юли.
Pinterest може да се възползва и от факта, че все още е приблизително малка в сравнение с другите социални мрежи.
Докато повечето големи технологични компании са подложени на строг контрол от Вашингтон и антитръстовите власти по целия свят, Pinterest - със само 96 милиона активни потребители месечно в САЩ и 321 милиона в международен план - може да продължи да "лети" под регулаторния радар.