Pinterest надмина Snapchat и така се превърна в третата по големина социална медия в САЩ, сочи нов доклад на eMarketer. След новината акциите на компанията са поскъпнали с 12%, пише Business Insider.
Докладът сигнализира за настъпващи промени в този пазар и говори за това, че Snapchat, която е собственост на Snap Inc. е започнала да губи силата си сред милениалите. Броят на месечните потребители на Pinterest е нараснал до 82,4 милиона през 2019 г., което е с 9,1% повече спрямо миналата година и така побеждава 80,2 милиона потребители в Snapchat. Pinterest се нарежда на трето място след Instagram, a първото е за Facebook, която е най-популярната социална медия в САЩ за миналата година.
"Докато Snapchat има основно млада аудитория, на която разчита, Pinterest има по-универсална привлекателност и постига значителни ръстове в широк кръг възрастови групи", споделя анализатор от eMarketer Назмул Ислам.
Докладът обаче не включва броя потребители за китайския TikTok, който се радва на голяма популярност сред младежите през последната година. През декември CNBC цитира оценка на App Annie, че TikTok има 625 милиона потребители месечно глобално, но не е ясно колко точно са те в САЩ.
Според eMarketer Pinterest ще остане пред Snap и през следващите години. Но ако TikTok продължава да се развива със същата скорост и двете приложения могат да бъдат изпреварени от китайския си конкурент.
Относно акциите на Snap, те останаха със същите стойности след публикуването на доклада. След редизайна на приложението през 2018 г., който първоначално предизвика негативни реакции сред потребителите, Snapchat може би се завръща през 2019 г., благодарение на популярните си филтри с добавена реалност.