Продажбите на бира Heineken спаднаха през третото тримесечие, след като като нидерландската пивоварна приключи с дългоочакваното излизане и спиране на операции в Русия. Потребителите намаляха на фона на по-високите цени.

Продажбите са намалели с 4,2% спрямо предходната година, а спадът през първите девет месеца на 2023 г. достига 5,1%. Въпреки това приходите остават по-високи през тримесечието, заради скокове на цените. Приходите са 9,6 милиарда евро, пише CNBC.

Продажбите в Америка всъщност нараснаха с 2,2%, докато продажбите в Европа се сринаха с 8,6%, а бизнесът в Африка, Близкия изток и Източна Европа загуби 15,4%.

Бирите, които компанията предлага са Amstel, Birra Moretti, Tiger, Sol, Desperados. Това е вторият най-голям пивовар в света по продажби.

Нетната печалба за първите девет месеца пада от от 2,1 милиарда евро до 1,9 милиарда, като тук се има предвид спада от приключването на операциите от Русия. През август Heineken продаде бизнеса си в Русия на местната компания Arnest Group, която взе 100% от акциите и активите, включително седемте и пивоварни на цена от символично едно евро. Предоставила е гаранции за заетост на 1800 служители за три години.

Heineken продаде бизнеса си в Русия, обаче ... на каква (ниска) цена

Heineken продаде бизнеса си в Русия, обаче ... на каква (ниска) цена

Холандският пивоварен концерн се изтегля изцяло от страната

Компанията беше изправена пред критики за протакането на напускането руския пазар - беше обещала да напусне през март 2022 г. малко след нахлуването в Украйна. Heineken и други големи компании с производство в Русия заявиха, че напускането е сложен процес с висок риск активите да попаднат под държавен контрол.

Heineken заяви още, че очаква финансов удар от 300 милиона евро. Напускането на Русия и спада в продажбите във Виетнам се смятат за основните причини за общия спад в обемите според гиганта.