Френският медиен гигант Vivendi обяви, че най-скъпия актив в портфолиото му - компанията Universal Music Group, струва 33 милиарда евро или 40 милиарда долара. Това означава, че капитализацията ѝ е по-голяма от тази на компанията майка, съобщава Reuters.
Документите, от които това стана ясно, са били публикувани преди насроченото за юни общо събрание на акционерите. Те са свързани с подготовката за публично предлагане на акции на Universal.
Целта на листването е да бъдат привлечени свежи средства, след като най-големият музикален лейбъл в света, с който работят имена като Лейди Гага и Тейлър Суифт, започна възстановяването на бизнеса си в резултат на нарастващите приходи от стрийминг услуги.
Оценката от 33 милиарда евро на Universal е изготвена от експерти на PwC Earnst & Young. За сравнение според данни на Refinitiv собственикът Vivendi има капитализация от 32 милиарда евро.
Преди IPO-то най-големите три акционера в музикалната компания са Vivendi и консорциум на китайската Tencent с по 20% и милиардерът Винсен Балор с 16% от акциите.
Първичното публично предлагане е насрочено за края на септември, като акциите ще бъдат пуснати на фондовата борса в Амстердам.